وبسایت بنفشه آفریقایی النا، تخصصی ترین مرجع پرورش بنفشه های آفریقایی

چرا بنفشه آفریقایی؟

بنفشه آفریقایی گیاهی گلدار، دائمی و از لوکس ترین گیاهان آپارتمانی است

در شرایط داخل آپارتمان اعم از دما و رطوبت و نور غیر مستقیم می تواند در تمام طول سال گلدهی داشته باشد.

تکثیر رایج این گیاه از طریق قلمه برگ به سهولت انجام می شود حتی مبتدی ها می توانند به سادگی این کار را انجام دهند.

تنوع ارقام این گیاه بسیار چشمگیر است ( حدود ۱۸۰۰۰ رقم ثبت شده تا سال ۲۰۱۳) که باعث می شود طرفداران بنفشه آفریقایی رفته رفته تبدیل به کلکسیونرهایی از واریته های زیبا و ارزشمند از این گیاه شوند.

از طرفی حتی آپارتمانهایی که نور مناسب برای پرورش گیاه ندارند می توانند با استفاده از نور مصنوعی به پرورش این گیاه زیبا بپردازند و همچنین می توانند استند یا طبقه بندی های چوبی یا فلزی مجهز به نور مصنوعی در خانه داشته باشند که علاوه بر فراهم کردن نور مورد نیاز گیاه از فضا نیز استفاده بهتری نموده و جلوه دکوراتیو زیبا و خارق العاده ای پدید آورند.

بستر کاشت بنفشه آفریقایی ترکیبی بدون خاک یا به اصطلاح Soilless Mix است که از مواد معدنی و آلی نظیر پیت ماس ، پرلیت ، ورمیکولیت و … ساخته می شود، از این رو در صورتی که گیاهِ خود را، از تولید کننده های معتبر و حرفه ای تهیه نمایید می توانید مطمئن باشید که بستر کاشت گیاهانتان قطعاً فاقد حشرات و آفات رایج و بیماری زا است و برای کسانی که به ترکیبات خاکی آلرژی دارند نیز مشکلی به وجود نخواهد آورد.

گلدان های مورد استفاده این گیاه عمدتا گلدان های سایز ۶، ۸ و به ندرت ۱۰ (قطر دهانه ی گلدان به سانتیمتر) است که فضای زیادی اشغال نمی کند.
گیاه نیز ابعاد نسبتا کوچکی دارد که در هر فضایی قابل گنجاندن است.

روش ساده ی آبیاری فیتیله ای که همواره در سراسر دنیا از محبوب ترین روش های آبیاری بنفشه بوده است (و در کشورمان نیز مدتی است مورد توجه قرار گرفته است ! ) این امکان را فراهم می سازد که بتوانید بی دغدغه به مسافرت بروید و یقین داشته باشید که مشکلی برای مجموعه ی شما پیش نمی آید.

در نهایت می توان گفت بنفشه آفریقایی گیاهی بسیار ایده آل برای کسانی است که به نگهداری از موجودات زنده در محل کار و زندگی خود علاقه مند هستند و در بسیاری از کشورها (بالاخص آمریکا، کانادا، روسیه و کشورهای شوروی سابق ) محبوب ترین گیاه آپارتمانی به حساب می آید.

بنفشه آفریقایی می تواند مناسب ترین جایگزین برای آکواریوم و قفس های پرنده در خانه ها باشد که ضمن حفظ جلوه ی بینظیر بصری و تامین حس نگهداری از موجودات زنده در محیط منزل، دردسر بسیار کمتری را به مجموعه دار تحمیل نماید.