وبسایت بنفشه آفریقایی النا، تخصصی ترین مرجع پرورش بنفشه های آفریقایی

چرا بنفشه آفریقایی از زیباترین گلهای آپارتمانی است؟

بنفشه آفریقایی گلی است که بر خلاف اکثر گلهایی که امکان نگهداری آنها در منزل و یا محل کار وجود دارد، فصلی یا موقتی نیست و عمر آن بالای ۱۰ سال میباشد !
بله واقعا بالای ۱۰ سال !!!!
گلدهی بنفشه آفریقایی محدود به یک فصل و دو فصل از سال نیست بلکه در تمام طول سال حتی زمستانها گلدار است !
هر نوبت گلدهی حدود ۲ الی ۳ ماه طول میکشد و پس از ریختن دوباره بعد از ۲ تا ۳ ماه باز گل داده و این سیکل برای سالیان زیادی ادامه دارد !!!
همانطور که گفتم مخصوص داخل آپارتمان یا محل کار میباشد. یعنی دقیقا جایی که ما انسانها زندگی می کنیم برای رشد آن هم مناسب میباشد.
نور، دما، رطوبت و تهویه ای که برای من و شما مناسب است برای این گل زیبا عالیست.
هر جایی که احساس گرما، سرما ، هوای دم کرده و …. داشتید این گل نیز همان حس و حال و هوا را دارد.
بر خلاف تصور عموم که فکر می کنند گیاه خیلی حساسی میباشد، خیلی هم مقاوم بوده و خودش را با شرایط مختلف تطبیق میدهد. با کمی حوصله و مقدار کمی توجه و رعایت برخی از اصول ابتدایی به راحتی می توانید این گل زیبا را در منزل یا محل کار خود پرورش دهید. مانند مابقی موجودات، بنفشه آفریقایی نیز از نظر شکل و شمایل برگها ، شکل گلها، تعداد گلبرگها، نوع آرایش گلبرگها، رنگ گلها و رنگ برگها دارای واریته های (نژادهای) بسیاری است.
جالب اینجاست که تجربه نشان داده که بنفشه تحت تاثیر گلهای بنفشه کنار خودش قرار گرفته و از آنها اندکی تاثیر میگیرد مانند تاثیرپذیر از رنگ که اصطلاحا به آن رنگ دزدی میگویند ؟!؟!؟! بنفشه ها در اندازه های مختلفی وجود دارند:
بعضی ها خیلی کوچکند به همین دلیل آنها را میکرو مینامیم.
یک تعدادی سایز میانه ای دارند که مینی میگوییم.
برخی واریته ها اندازه متوسط یا استاندارد دارند و بعضی دیگر خیلی بزرگ میباشند.
بر خلاف اکثر گلهای دیگر تحت تاثیر محیط، شرایط تغذیه، دما، نور و …. رنگ گلهای بنفشه تغییر میکند؟!؟!؟!
همه این چیزها و خیلی چیزهای دیگه باعث شده که ما از بین بی نهایت گیاه زینتی موجود، بنفشه را برای نگهداری، پرورش و تکثیر انتخاب کنیم.